Tisdag

Hej Hopp!
Idag var jag i grisstallet på morgonen och gjorde lite olika saker. Efter de gick jag och duschade för att jag skulle vara med på en vanlig lektion efter, men på den lektionen skulle vi visst vara hos grisarna igen, då blev man lite smått sur.
När vi hade bytt om till arbetskläder och var i grisstallet så skulle vi lyfta in kultingar in i en våg och väga dem, det var faktiskt ganska kul, efter  att vi hade vägt färdigt dem grisarna vi skulle väga så fick vi väga var sin kulting till fast dem var yngre så vi fick väga dem i en hink som hängde på en "krokvåg", den vägde bara 2,5 kg och var som en liten bebis.
Sen hade jag lunch och då passade jag på att duscha igen för sen efter så skulle jag verkligen bara ha en vanlig lektion, den handlade om får, hej wannabe Heidi, haha. Lektionen var 3 timmar och 20 minuter och de ända jag lärde mig var nog vad ts betyder, så dålig är jag, men jag är ju i och för sig två år yngre, för det var en lektion med 2:or.
Puss!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0