Kossor och Skördefest!

Hej!
I onsdags skulle jag vara i de olika stallarna hela dagen, jag började en stund i ladugården där fick jag ge 2 kalvar mjölk, dem var födda dagen innan och var super dunder söta!
Efter att jag hade gett kalvarna mjölk så skulle jag in till hönsen en liten stund, där gjorde jag inte så mycket speciellt.
Sen skulle jag ficka och jag fick sitta i lärar rummet för att jag inte hade någon att sitta med, jättekul!
Efter fikat bar det av till lilla segersta, där har dem Köttdjur och får, så dem fick vi mata m.m. Efter de så åkte vi tillbaks till stora Segersta, då gav vi ungdjuren mat och så, sen var de lunch.
Efter lunchen åkte vi till L.a segersta igen och gjorde samma sak igen, sen åkte vi tillbaks igen. Då matade vi ungdjuren igen. Senare vid 17.00 så skulle vi mjölka, det gick ganska dåligt till att börja med, men sen gick de bra men då råkade jag släppa ut en kossa som inte var mjölkad så den fick jag fösa tillbaka.

På kvällen var det skörde fest och 3:na hade en liten modevisning som var lite grotesk. Efter modevisningen var det fika och sen så var det dans, jag dansade nog i en och en halv timma.

Innan skördefesten så firade vi två tjejor som fyllde år, det gjorde vi efter med.
Saknar allt jättemycket! PUSS PÅ DE!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0