Simprov

Simhallen här i Mullsjö är stängd så vi har fått åka till tidaholm för att göra vårat simprov.
Klassen är uppdelade i kill och tjej grupper bara för att vissa inte ville bada med killarna och tvärt om.
Förra veckan åkte tjejerna, men då var jag och besökte en gymnasieskola med Anni, så vi fick hänga med killarna idag, jippie, super kul! :D

Det börjar med att vi ska simma i 20 minuter. För att få G ska man klara av att simma i 20 minuter utan att stanna. För att få VG ska man simma 26 längder och MVG 30, jag klarede 28. Jag är rätt nöjd!
Efter det skulle man simma en längd dra upp en docka som låg på botten och livrädda en kompis tillbaka, jag livräddade Anni och hon var enormt seg och spände sig m.m. men för att få MVG så skulle man göra det på under 1.15 minuter och jag fick 1.15 precis!
Efter det skulle vi bara hämta en docka på 3.5 meters djup, det gick lätt som en plätt. ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0